Tuesday, January 03, 2006

My Chronicles of.... Narnia


I saw the film some days ago and it made me reflect. Narnia, the land of unexpected magic reachable by chance through a wardrobe. Narnia, winter and snow forever under the power of evil, of the Ice Witch. Narnia, where the springtime, the Good, or perhaps the desire onirically represented by a Lion, fight to recover the frozen kingdom to give it back to the warmth of human senses.
I peep through the wardrobe and, under the street lamp, I can see myself staring at the dreadful castle.
I'm wondering: how did I get in here?, and nearby trees seem to whisper: -Your PCa diagnosis, can't you remember that?-
-What seemed fiction is now your reality, son of Adam, and when life pushes you through the wardrobe, your previous experiences become fiction, memories, foggy pictures-
I find some comfort thinking that, at least, the Ice Witch's Castle looks quite far away at the moment.

-----------------

Mis crónicas de....Narnia


He visto la película hace algunos días, y me hizo reflexionar. Narnia, una tierra de magia inesperada a la que llegas por casualidad a través de un armario. Narnia, invierno eterno y nieve eterna bajo el poder del mal, de la Bruja del Hielo. Narnia, donde la primavera, el Bien, o quizás el deseo oníricamente representado por un león luchan para recobrar el reino helado para devolverlo a la calidez de los sentidos humanos.
Me asomo a través del armario y, bajo la farola, puedo verme a mí mismo contemplando el temido castillo.
Me pregunto: ¿cómo es que llegué aquí?, y los árboles cercanos parecen susurrar: -tu diagnóstico de CaP, ¿no lo recuerdas?-
-Lo que parecía ficción es ahora realidad, hijo de Adán, y cuando la vida te empuja a través del armario, tus experiencias anteriores se convierten en ficción, en recuerdos, en retratos borrosos-
Me reconforta el pensar que, al menos, el castillo de la Bruja de Hielo parece estar todavía bastante lejos.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home